De Vreede Holland: Oog voor kwaliteit en milieu

Wat De Vreede Holland echt uniek maakt, is dat zij telen vanaf de bron van het proces. Dit betekent dat zij zelf stekken maken van eigen moederplanten. En dat werkt! De Vreede Holland weet hierdoor exact met watvoor producten ze werken en hebben ze bovendien nauwelijks uitval!

Vorig jaar realiseerde De Vreede Holland 30% lagere milieubelasting van gewasbeschermingsmiddelen, onder andere door steeds meer over te gaan van chemische bestrijdingsmiddelen naar steeds meer biologische oplossingen. Dat klinkt eenvoudig, maar dit is echt niet zo gemakkelijk. Het telen vanaf de bron van het proces levert hier een grote bijdrage aan. 

Sinds dit jaar gebruikt De Vreede Holland – als vrijwel één van de weinigen - helemaal geen chemische gewasbescherming meer en dat is een knap voorbeeld van hoe we steeds duurzamer gaan telen. Ambitieus als De Vreede Holland is, blijven zij streven naar een verdere reductie van milieu-impact.

Het bedrijf
De Vreede Holland is klaar voor de toekomst en een inspiratiebron voor velen. Het beste product en het juiste assortiment voor elke doelgroep én geteeld op een verantwoorde manier!

De geschiedenis
De oorsprong van De Vreede Holland gaat 60 jaar terug in de tijd. Een echt familiebedrijf dat van generatie op generatie overgedragen werd. In 2018 besloot familie De Vreede dat het roer om moest en hebben zij de koers van het bedrijf gewijzigd. Specialisten werden aangenomen en de visie van het bedrijf werd aangepast. Dit alles om dé specialist te blijven met haar Phalaenopsis in een 9 cm pot en waarbij de klant koning is. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot maar liefst 14 hectare overdekte bloementeelt.

Bekijk hier de corporate video van De Vreede Holland.

Als vaste partner van De Vreede Holland zorgen wij er samen voor dat we onze kennis delen om duurzame groei te creëren en de sector inspireren Ricardo Kraak staat als general manager aan het roer van het bedrijf om hetzelfde te doen! 




Möchten Sie mehr erfahren? 

Haben Sie noch Fragen zu diesem Newsletter oder benötigen Sie detaillierte Informationen zu einem der Themen? Wir geben Ihnen gerne Auskunft. 

Wenden Sie sich an Eva Dahlqvist oder ein Mitglied unseres Lidl-Teams:
Arjen In ’t Veld, Dana Meertens, Richard Moerman, Joyce Sonneveld oder Gary Looij